skip to Main Content
Veličanstvena Knjiga – Kako Otkriti Toplu Vodu

Veličanstvena knjiga – Kako otkriti toplu vodu

Osvrt: Veličanstvena knjiga

“Kako otkriti toplu vodu” jedan je uzbudljivi roman za mlađu populaciju. No, vjerujem da ni onima malo starijima neće teško pasti malo zabave.

Tata me nazvao po Isaacu Newtonu. Matematičaru, fizičaru, filozofu… Ne onom Isaacu kojeg je tata Abraham htio priklati na brdu. Iako, nekad mislim da me nazvao upravo po njemu. Jer ja sam žrtva. Matematike.

Dječak Isaac živi sa svojim roditeljima. Otac mu je matematički fanatik, a majka zaljubljenica u drevnu indijsku mudrost. Najbolji Isaacov prijatelj je dječak Marlon, a prema prijateljici Belulah gaji i posebne osjećaje. Isaacova obitelj poprilično je bogata, imaju vlastiti aquapark, Isaac ide u privatnu školu, ali ničim ne odaju da su zaista bogati. Naime, Isaac ima najobičniji mobitel, trendovske želje mu se ne ispunjavaju, a u školu redovito nosi okrpane traperice. Njegovom ocu je obrazovanje jako, jako bitno i to je jedini razlog što su ga upisali u privatnu školu. Novce su većinom ulagali u plemenite svrhe kako bi siromašne zemlje dobile pitku vodu.

Moj tata više brine o tome da neki ljudi u Africi imaju vodu, nego da ja imam pristojne tenisice.

Jednoga dana Isaacov otac se jako, jako rastužio. Isaac je dobio tricu iz matematike. Za jednog fanatičkog zaljubljenika u matematiku to je totalno neprihvatljivo. Kako bi zainteresirao sina da zavoli matematiku, odlučio je da će od toga dana Isaac, zajedno sa prijateljem Marlonom, voditi aquapark. Neće ići u školu već će na životnom primjeru učiti taj predmet. Ono što će se događati u aquaparku dolaskom ova dva nestaška ravno je ekološkoj katastrofi. Ali, ostavljam da sami saznate što se dalje događalo, u kakve su sve nepodopštine upali i hoće li naposljetku Isaac pokazati ocu koja je njegova stvarna strast, što on najviše voli raditi,a da nije matematika u pitanju…

Jedva sam se živ spasio. Srce mi je kucalo kao atomska bomba pred detonaciju.

Ova priča je zaista zanimljiva. Pročitala sam je u jednom kratkom dahu, a osim uzbudljive radnje oduševila me i još jedna činjenica. Moj najstariji sin, dvanaestogodišnjak koji ne voli ni čitanje ni knjige kao što ni Isaac ne voli matematiku, oduševio se radnjom ovog romana. Napokon, napokon sam doživjela da i njega barem jedna knjiga zainteresira! Apeliram na ministarstvo, uvrstite ovu knjigu pod obaveznu lektiru!

Mudrost je majka uspjeha, dobro moja mama kaže. Samo mudro šutiš i bolje ti je tako, većinom.

Ovaj roman je i jako poučan. Čitajući ga, ovaj roman nam ukazuje na više bitnih lekcija. Prva lekcija je ta da djeca trebaju slušati starije. Ponekad brzopleto i bez razmišljanja pristupaju određenim problemima. Smatraju da sve znaju i da mogu sve sami uraditi bez da upitaju za savjet i da rješavanju prionu polagano, korak po korak razmišljajući o onome što rade.

Nitko nije vikao na nas. Nitko. To je užas. Kad znaš da si kriv i drugi viču, onda ti je lakše. Ovako, svi su ljubazni i osjećaš se još gore… Zapravo, kad te drugi krive onda se sam opravdavaš. Ovako samo sebe kriviš, a nikoga da te opravda.

Drugo, nisu toliko bitne materijalne stvari koje današnja mladež mora imati pošto – poto. Isaac je htio novi mobitel, posebne svjetleće tenisice koje se same vežu i spajaju na wi-fi i tko zna što sve ne… Njegovi roditelji bili su čvrsti u svojim stavovima i dokazali su mu da je puno bolji osjećaj kada svojim novcem možeš učiniti dobro djelo i učiniti nekoga sretnim, nego trošiti na bespotrebne stvari koje ionako ubrzo izađu iz mode.

Veseo sam kad pomognemo selima, zemljama, ljudima kako bi imali vodu…

Treća lekcija jako je bitna. Poprilično često se događa da roditelji svoje snove prebacuju na djecu. Takav slučaj imamo i ovdje. Isaacov otac živi za matematiku i očekiva isto od njega. Ne ostavlja mu prostora da iskaže vlastito mišljenje već ga podređuje vlastitim željama i odabirima. Često to djecu traumatizira. Smatraju da se stalno moraju dokazivati i stječu osjećaj manje vrijednosti. Nedostaje im ljubavi, žive u vječnom strahu od roditeljske osude. U ovom slučaju dijete se mora ohrabriti i iznijeti vlastite želje i osjećaje na vidjelo, a roditelji moraju shvatiti da je svako dijete individua sama za sebe, a ne produžetak svojih roditelja i sredstvo za ispunjavanje roditeljskih snova.

Shvatim da mi je najgore što tati nisam dobar onakav kakav ja jesam, dobar stari Isaac koji nije baš tako super kao on i ostali geniji iz ovog našeg grada čudaka.

Naposljetku, ovaj roman otkriva nam koliko zapravo znanstvenici ulažu truda i rada u nama naizgled jednostavne stvari. Sva ta matematika oko tobogana i aquaparka koja je u knjizi predočena dočarava nam koliko se i najmanji detaljčić mora pomno isplanirati kako bi sve bilo sasvim sigurno za upotrebu.

Umjetnost je učiteljica života, a učiteljica spašava život i briše strah, isto kao matematika…

Dakle, naučili smo i da ako su ljudi različiti i imaju sasvim drugačije interese od nas, nisu zbog toga manje vrijedni. Svatko je poseban zbog onog što voli i što ga ispunjava, što ga čini istinski sretnim.

Greške su dio našeg puta. Greške nas čine poniznima.

Nikad nemoj dopustiti da te neuspjeh zaustavi!

Moju veliku preporuku za ovu knjigu imate. Jako je zanimljiva, a uz to i poučna. S obzirom da je vrijeme izolacije, Naklada Fragment daruje 20% popusta na sve knjige, uz to je i poštarina besplatna. Trk na web stranicu Fragmenta i razveselite vašu djecu, tinejdžere, mlade i sve one koji se osjećaju vječno mladi u duši ovom odličnom knjigom. Upravo prigodno da u ovom teškom razdoblju osjete bar malo radosti za nadolazeći blagdan koji je pred nama.

Osjećam se ugodno, čak i ako tata plače. Pa nije najgore plakati. Najgore je odgajati dijete matematikom, najgore je bježati od osjećaja, zar ne?!

Knjigu možete naručiti OVDJE!

Close search